لامپ های غول پیکر نصب شده در منچستر نشان دهنده نوآوری تاریخی شهر است

مبلمان شهری

استودیوی هنر و طراحی Arcylicize، “لامپ های منچستر” را ایجاد کرده است که پنج لامپ بزرگ است که شهر منچستر، انگلستان را روشن می کند.

هر لامپ با ارتفاع 3.4 تا 6 متر، سرپناه و محل نشستن را برای مردم فراهم می کند و بخاری های برقی را برای ماه های زمستان دارد.

هر یک از پنج لامپ یک نوآوری تاریخی محلی مهم را نشان می دهد، دوره زمانی است که توسط سبک طراحی متمایز لامپ ها منعکس شده است. هنر نو، هنر دکو، اواسط قرن، ویکتوریا و معاصر.

این مجسمه هنری عمومی با الهام از جمله معروف سر رابرت پیل، “آنچه امروز منچستر انجام می دهد، فردا انجام می دهد”، به گذشته منچستر احترام می گذارد و در عین حال خوش بینانه به آینده نگاه می کند.

مبلمان شهری

در اینجا نگاهی به آنچه هر لامپ جداگانه نشان می دهد آورده شده است:

نوآوری و آموزش: 1903 Art Nouveau Tiffany Lamp: ادای احترام به تاریخ آموزش منچستر از جمله کتابخانه Chetham شهر، که قدیمی ترین کتابخانه مرجع عمومی رایگان بریتانیا را در خود جای داده است. سایبان مجسمه با کتاب های باز در کنار نوک قلم های کلاسیک و کلاه های آکادمیک مربعی تزئین شده است.

مبلمان شهری

فداکاری، پشتکار و کشف: لامپ رومیزی Banker 1909: زمانی به دلیل سایه سبز قابل تشخیص آن که لامپ را نرم می کند و کار در شب را آسان تر می کند، رایج شد. این لامپ نشان دهنده فداکاری پیشگام کامپیوتر مشهور جهان دکتر آلن تورینگ است. سایبان درخشان یک کد درهم را با الهام از الگوهای برد مدار و کد انیگما الهام گرفته است.

مبلمان شهری

پیشرفت‌ها در علم و فیزیک: لامپ سبک آرت دکو در سال 1932: از ساختمان‌های زیبای هنر دکو در شهر الهام می‌گیرد و هم از شکافتن اولین اتم که توسط تحقیقات ارنست رادرفورد در دانشگاه منچستر به دست آمد. این پیشرفت عظیم جهانی برای فیزیک در اتم‌های بزرگ‌نمایی شده نشان داده شده است که می‌توان آن‌ها را در شکل‌های انتزاعی گسترده آباژور مشاهده کرد.

مبلمان شهری

جامعه کارگری: چراغ رومیزی اواسط قرن در حدود سال 1950: نسخه بزرگ شده یک چراغ رومیزی خانگی در دهه 1950، که کار سخت مردم محلی را جشن می گیرد. شهرت این شهر به خاطر گذشته سخت‌کوش «زنبورهای شلوغ» است که با الگوی لانه زنبوری روی آباژور نشان داده می‌شود.

مبلمان شهری

آینده، نوآوری و خلاقیت: لامپ نمادین Anglepoise، که به سمت بالا می چرخد و یک الگوی گرافیکی را بر روی دیوار اطراف پخش می کند، که برای نمایش آینده و فصل بعدی شهر طراحی شده است. این نور بر احتمالات آینده، نه فقط برای مردم منچستر بلکه برای جامعه جهانی به طور کلی می تاباند. محورهای نور زاویه دار به طرز بازیگوشی با زوایای معماری اطراف و محیط شهری تعامل دارند.

مبلمان شهری
, , ,
نوشتهٔ پیشین
طراحی مبلمان شهری پارک با اشکال منحنی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Solve : *
29 + 26 =


فهرست